Menu Bar

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Pemasaran







Pengenalan Perniagaan

Dalam subjek ini, pelajar dapat mempelajari elemen-elemen utama persekitaran dalaman dan Iuaran perniagaan, memahami peranan pemegang saham dalam perumusan perniagaan dan meliputi pendekatan-pendekatan yang berbeza dalam bidang pengurusan.

Komunikasi Perniagaan

Pelajar akan dapat mem bangunkan keupayaan diri untuk berkomunikasi sama ada sebagai individu, dalam kumpulan dan dalam organisasi. Membantu pelajar memperolehi satu pemahaman tentang objektif dan sifat-sifat organisasi. Memberikan kesedaran tentang pentingnya maklumat seperti sumber bagi mencapai objektif-objektif pengurusan.

Mikroekonomi

Memperkenalkan konsep-konsep mikroekonomi asas, prinsip dan teori yang penting dalam proses mernbuat keputusan. Bagi memastikan pelajar memiliki kemahiran permintaan, analisis penawaran dan berupaya memahami usaha daiam mekanism pasaran. Bagi rnenghargai dan menganalisa keputusan yang dibuat oleh unit ekonomi serta meneliti kesan-kesan yang mempengaruhi perniagaan dalam gangguan persekitaran.

Makroekonomi

Memperkenaikan konsep-konsep makroekonomi asas yang mungkin penting dalam proses pembuatan keputusan. Memperkenalkan konsep-konsep, teori-teori dalam menentukan pendapatan negara dan pekerjaan. Menganalisis asas dan dasar makroekonomi serta kesan terhadap persekitaran perniagaan. Menganaiisis kesan persekitaran antarabangsa pada ekonomi domestik khususnya unit-unit perniagaan.

Prinsip Pemasaran

Memperkenalkan konsep-konsep asas makro ekonomi yang panting dalam proses pembuatan keputusan. Memperkenalkan konsep-konsep dan teori-teori dalam menentukan pendapatan Negara dan pekerjaan. Menganalisis dasar-dasar asas makroekonomi dan kesan ternadap persekitaran perniagaan. Menghargai dan menganalisis kesan persekitaran antarabangsa pada ekonomi domestik khususnya, unit-unit perniagaan.
Peluang Kerjaya


Pengurus Pemasaran, Eksekutif Pemasaran, Perunding Pemasaran, Penyelidik Pemasaran, dan Marketing Planner merupakan antara bidang kerjaya yang kini diceburi.

Subjek - Subjek

Subjek Wajib
  • Bahasa Kebangsaan A
  • Pengajian Islam / Moral
  • Pengajian Malaysia
Subjek Elektif
  • Bahasa Inggeris
  • General Language Training
  • Pre Academic Language Training
  • Sistem maklumat
  • Pengenalan perniagaan
  • Perakaunan 1
  • Komunikasi Perniagaan
Subjek Major
  • Pengenalan pengurusan
  • Pengenalan kewangan
  • Mikroekonomi
  • Makroekonomi
  • Matematik perniaqaan
  • Prinsip pemasaran
  • B2B pemasaran
  • Pengurusan promosi
  • Statistik perniagaan
  • Perlakuan pembeli
  • Jualan personel
  • Pengurusan operasi
  • Pemasaran antarabangsa
  • Pembangunan produk
  • Rangkaian Pemasaran
  • Pengurusan pemasaran

No comments:

Post a Comment